tiistai 15. syyskuuta 2015

Lapsi ja koira

Olin sunnuntaina ensimmäistä kertaa uudella kurssilla ''Lapsi ja Koira'', joka on saman seuran järjestämä, missä harrastamme myös tokoa sekä rallytokoa. Kurssilla opetellaan lapsen ja koiran välistä kommunikointia ja koiran käsittelyä, harjoitellaan temppuja ja perustottelevaisuutta koiran kanssa.Kurssin tarkoituksena on vahvistaa koiran ja lapsen välistä suhdetta sekä antaa heille mukavaa tekemistä yhdessä. 
Minun ja Naavan suhdehan on toisiimme erittäin hyvä ja Naavalla on niinsanotusti sitovin side perheessä minuun. Niinkuin olenkin kertonut, Naava seuraa minua aina kun mahdollista ja yrittää tunkea aina sinne minne minäkin, Naava tottelee välillä vain minua ja muutenkin on minulle sellainen paraskaveri. Minun ja Naavan välille syntyi jo alusta alkaen vahva ''side'', koska minä olen viettänyt Naavan kanssa varmaan eniten aikaa, ja koska minä olen Naavalle ollut aina se ''pomo''. Naava kuitenkin tykkää musta eniten varmaan osittain myös siksi, että mä annan sille salaa herkkuja (haha). 

Tyttö on aina ollut hyvin taitava ja osaava, ja koska tokoa ja rallytokoa on parisen vuotta tullut harrastettua, Naava osaa kaikki perus jutut jo. Kurssi on kuitenkin minun mielestä hyvä aktiviteetti ja lisä Naavalle, vaikka ainakin ekalla kerralla tehtävät olivat sille jo ennestääntuttua ja se olikin enemmän ehkä ''kertausta''. Ekan kerran tehtäviä oli kaikki perus jutut, kuten: sivu, koske, katso, katsekontakti, sekä rauhottuminen. Naava osasi kaikki loistavasti ja tehtäviä oli kiva tehdä. Toivon kurssilta kuitenkin, että opittaisiin myös tottakai kaikkea uuttakin. Rallytokossa tällä hetkellä ollaan opittu jo paljon uusia liikkeitä, sekä tällä hetkellä kahden radan harjoittelu on kesken. Naavan kanssa on siksi kiva tehdä, että vaikkakin se on välillä ehkä vähän haasteellinen, se osaa myös paljon, oppii nopeasti, sekä siltä löytyy ihan valtavasti motivaatiota kaikkeen. 

Kukaan ei ollut sunnuntaina kuvaamassa, mutta Ulpu lupautui alustavasti tulla ensi sunnuntaiksi kuvaamaan. Ettei postaus nyt kuitenkaan jäisi ihan tylsäksi ja kuivaksi, niin ainahan tähän voi läntätä vanhoja kuvia, jota ette vielä ole nähneet :)

♥:lla Jenna 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Miksi leo?

Vihdoin ja viimein pääsen taas kirjottamaan ja tänään mun aiheena onkin se mitä oon pitkään odottanut ja ajatellut. Eli tänään kerron, m...